Качеството на Звука при Сватбената Видеография

Качеството на звука в точно толкова важно колкто и качаството на картината.

Напоследък и все по-голямо разпространение придобива и мнението, че звука е по-важен от видеото. Нека не се опитваме да определим точната пропорция. 50/50 или 60/40 едва ли е толкова.

Звука е част от филмовата индустрия от самото начало.

Ами немите филми? – ще кажете вие. “Нямото Кино” е създало нов жанр в музиката! Филмовата музика. Спомняте си музиката от филма “Детето” на Чарлз Чаплин. По това време дори и най-малките киносалони са имали пиана на които се е изпълнявала специално написана за всяка сцена от филма музика. А в големите киносалони често са свирели цели оркестри по време на прожекциите. За съжаление това преживяване вече е недостъпно за нас.

Но пък сега имаме модерни мултиплекси където чудесата на съвременните аудиовизуални технолигии могат да ни пренесат на места където в реалния живот не можем да отидем. А сега си представете да гледате филм в тези кина без звук или със лош такъв…

Качеството на звука при сватбената видеография

Да се върнам към сватбената видеография.

Отдавна вече никой не снима само с вградения микрофон на камерата.

Но и най-добрия и скъп микрофон не е подходящ за всички ситуации. Без да навлизаме прекалено в технически детайли може да споменем, че освен двата най-използвани типа /динамични и кондензаторни/, микрофоните се делят и по полярната им характеристика или откъде и от какво разстояние могат за “уловят” качествен звук. Най-естествено звучащи и близо до човешките възприятия са омни микрофоните. Те записват от всички посоки но за неподходящи за църква, защото ще запишат с еднаква сила и говора и реверберацията /ехо/. Но пък са подходящи за запис на народен оркестър. Обратно. Перфекните микрофони за църква, хиперкардиоидите или както още ги наричат “пушките”, който записват звук от мястото където са насочени, не стават за оркестър.

Решението – многоканален запис.

Така че нека “умрелите котки” да си останат на камерите.

Нека да поясня веднага! Няма пострадали животни. Рошавите неща с които са покрити микрофоните, все по-често наричани с английския им сленг / Dead Cat’s /, са най-доброто средство срещу най-големия враг на хиперкардиоидите – вятъра. С други думи. Всяка камера с насочен микрофон върху нея. Освен това външен аудио рекордер с поне четири канала. Два канала са за стерео двойка микрофони, които да записват атмосфера. И два канала за

Безжичните Микрофони.

Младоженцът е добре да бъде “закичен” и с подобно устройство.

За щастие съвременните безжичните микрофони са доста леки и почти незабележими, а качеството на звука им е сравнимо с останалите микрофони. За булките поради естеството на тоалета им е невъзможно да носят микрофон, но пък във важните моменти булката и младоженеца са близо един до друг и често един микрофон е достатъчен. Втория микрофон е добре да бъде поставен на свещеннослужителя в църквата, но някой просто отказват. Все пак по голямата част се съгласяват а някой църкви вече имат и собствена аудио-система, към която разрешават оператора да си включи и

Втория аудио рекордер.

Този рекордер може да бъде включен също и в озвучителната система при подписването или изнесения ритуал и задължително при DJ-я в ресторанта. Не само за да се запишат както трябва и речта на Кума и другите поздравления, който обикновенно са на микрофон, но и целия звук на партито. Този тип рекордери могат да записват безпроблемно с часове. И каналите вече станаха повече от десет…

Следва аудио пост-продукцията

Този етап от изработката на финалния продукт често отнема повече време от всичко останало.

Първата причина е че материала просто е много обемен. Коригиране на неизбежните грешки в синхронизацията между видеоканалите, ако камерите са повече от една, и аудио каналите, също отнема доста време. Често се налага и ползването на външен аудио редактор /Pro Tools, Studio One…/ който е с повече възможности за аудиообработка от видеоредакторите /FCPX, Premier Pro, DaVinciResolve…/

И накрая

Видеокамерите вече не са това което бяха. Един оператор – една камера. Видеокамерите се превърнаха в модулни много функционални устройства, който могат да се конфигурират според конкретната ситуация и нуждите. За щастие.

Щастие и на Вас!

Интересна ли ви беше статията? Споделете мнението си в коментарите.

Портфолио фото и видеозаснемане

Цени фото и видеозаснемане

Leave a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *