сватбена фотография

Сватбено видеозаснемане или отговор на най – често задаваните въпроси по темата по време на предварителната среща.

Първия въпрос най-често е – Каква ще бъде дължината на филма и как влияе на цената за сватбено видеозаснемане?

Отговора е лесен. Дължината на филма зависи изцяло от вашето, на младоженците, желание. Разлика в цената между 40 и 120 минути филм при сватбено видеозаснемане няма. Краткия клип /тийзър/ е включен в цената. Просто трябва да имате предвид, че дължината на гражданския и църковния ритуали общо е около 40 минути. Ако желаете филма да включва целите ритуали плюс подготовката на младоженеца и булката, вземането на кумовете и булката, всички ритуали в ресторанта и малко хора и танци, тогава филма трябва да е повече от час.

Втория въпрос

Идва ред на все по-често задавания напоследък въпрос. – Може ли само кратък клип ? Рабира се! Има и вариант в който в краткия клип са включени кадри само от фотосесията на младоженците, примерно и видеооператора ще трябва да снима само по време на фотосесията. В този случай, цената ще е значително по-ниска. Ако желаете в краткия клип да са включени кадри от целия ден , тогава вдеооператора трябва да заснеме кадри от целия ден. При този случай разликата в цената за сватбено видеозаснемане между, филм и кратък клип и само кратък клип, няма да е съществена.

Третия въпрос най-често е свързан с нобходимоста от втори видеооператор

Вотори видеооператор или втори фотограф? Втори видеооператор при повечето ситуации особенно при сватбено видеозаснемане. Фотографа може да снима едновременно с две тела, съответно с обективи с различни дължини и това е все по-разпространена практика напоследък. Оператора може да снима с една камера. Вярно е, че може да сложи втора камера на статив. В този случай обаче получава от тази камера само … статични кадри. Повече е от една камера, но не много. Качеството и въздействието на кадри заснето от двама “сработени” оператора е на съвсем друго ниво. Камера на статив без оператор означава, че тя трябва да работи на автоматични настройки. Зеленото квадратче в трудни за снимане ситуации рядко върши работа. Трябва “ръка да пипине”.

При използване на камера на статив без оператор има и друг чисто логистичен проблем.

Представете си ритуала в църквата. Оператора поставя едната камера на статив, кадрира “на око” без реално младоженците да са в кадър и включва на запис. Прекръства се ,но не защото е в църква, и отива да снима влизането на младоженците. Свещенника посреща младоженците на вратата и зпочва ритуала от там. Оператора е близо до тях  за да снима и младоженците и свещенника, който са един срещу друг.

Кадрите от втората камера от този момент са неизползваеми, тъй като всички са с гръб и оператора е в кадър. Свещенника води младоженците до средата на църквата и започва втората част на ритуала. Тук оператора се опитва да немери добри ъгли на снимане без да влиза в кадър на статичната камера. Ритуала свършва и оператора излиза пръв за да снима излизането на младоженците. Статичната камера остава на място. После трябва да се върне и да я прибере и то бързо защото трябва да е пръв във ресторанта за да снима…

От друга страна

ако има втори видооператор, той ще заснеме някой детайл и по-важно реакциите и емоцията на родителите и гостите. Ако са добре сраборен екип няма да си пречат и влизат в кадър един на друг, ще се разбират с поглед. Втория оператор ще излезе преди края на ритуала за да си прибере камерата и да вдигне дрона на спокойствие. След като младоженците потеглят няма да бърза и ще може да свали дрона безопасно.

И последния въпрос – Full HD или 4K.

резолюцията е горе долу два пъти повече от Full HD. Всъщност много по коректно е да се сравнява 4К със 2К и Full HD със UHD но разликата между 4К и UHD както и между Full HD със 2К е малка и няма да се спираме на нея. Има обаче още характеристики на видеото които са по-важни от резолюцията. Истината е че 4К /UHD/ до голяма степен е маркетингов похват.

Много по-важен е битрейта или количеството информация която камерата може да запише за единица време, върху медията която използва, независимо дали ще е вътрешна SD, Cfast, HQD или директно на външен SSD диск. За пример може да се посочи 4К камера която записва 35 mb/s срещу камера която записва Full HD със 45 mb/s. Втората камера записва 4К за 305 ms/s и 4К за 850 mb/s със външен рекордер. По-високия битрейт, освен по-добра картина предоставя и много повече възможности при постпродукцията.

И накрая

но не на последно място. Видеото може да е снимано във FullHD и да се “експортне” във 4К, че даже и във 8К. И да, според ексиф данните това ще бъде 4К или 8К видео.

Интересна ли ви беше статията? Споделете мнението си в коментарите.

Портфолио фото и видеозаснемане

Цени фото и видеозаснемане

Leave a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *