Сватбено осветление и какво трябва да знаем за него.
Колко е важна светлината за сватбеното ви тържество? Дали нещо може да се обърка непоправимо?
В този блог има и друга тема където е засегнат въпроса за видовете сватбено осветление и пушек машини. Тук по-скоро ще говорим за ползите от сватбеното осветление. Ще говорим и за щетите, понякога за съжаление непоправими. Помислете дали и колко е важно осветлението в ресторанта. Каква част от времето на вашият празник минава там.
Колко е важна светлината.
В днешно време в повечето зали за тържества има монтирани осветителни тела. В повечето случай цената на наличното осветление влиза в наема на помещението. Честа практика е и екстрата да ,,върви“ с DJ на заведението. Ако все пак ако искате да си наемете външно осветление и няма да ползвате наличното в ресторанта, стойноста на офертата от ресторанта не се променя! За съжаление, често е така и с украсата от ресторанта. Понякога в цената влиза само част от наличното осветление, а има и допълнително, често много важно, което трябва да се доплати. Логично е. Повече тела, по-голям разход на ток… Непременно се информирайте предварително!
Да се върнем на светлината в заведенията по принцип.
Всеки DJ ще ви каже,че не е добре да е много светло. Това е така. Много от гостите се притесняват да отидат на дансинга. За да стане купона те трябва да се чувстват спокойно. Когато в заведението няма допълнително ефектно осветление, наличното се заглушава. Това означава, че част от лампите се гасят, за да се почувстват гостите по-комфортно. Имайте предвид, че това влияе на снимките и видеото ви.
Естествено професионалистите /фото и видео/ в бранша са подготвени с допълнителни осветителни тела. Неизменна част от техниката са поне две осветителни тела с постоянно осветление. Две стойки за тях, кабели, разклонители… Остава да има къде да се включат и тяхната мощност да не повлияе пагубно на ел. инсталацията. Когато тържеството е на открито, много често няма условия за включване на допълнително осветление именно поради ограниченията в захранването.
Тогава на помощ идват мобилните осветителни тела. За фотографа това са светкавиците. Дали ще са поставени на фотоапарата или отстрани на дансинга. Те са с батерии и са независими от тока в заведението. Естествено пречат донякъде на видеото. Но ако приемете, че флашовете от светкавицата са ефекти то не би трябвало да има проблем. На видеокамерите, може да се монтира малко осветително тяло върху самата камера. Върши работа, но само толкова, не е най-красивата светлина.
Кой е най-вероятния сценарий ако ползвате наличното в ресторанта осветление
Фотографа и видеооператора ще спасят снимките и видеото, доколкото им позволява ситуацията. Осветлението ще се приглушава по време на танците и ще се пуска цялостно по времето на ритуалите, речите и важните моменти от вашето тържество.
Сватбено осветление, което обикновенно можем да видим в заведенията и местата за провеждане на подобни тържества
Това е вложение от което се очаква възвращаемост. Когато в дадено заведение се монтира постоянно ефектно осветление то се съобразява с общият бюджет. Обикновенно се търси някакъв баланс между цена и качество. Дали винаги баланс има е спорен въпрос. Дали ще се наблегне на осветителни тела, които са предимно цвят или ще се предпочете добре балансирана светлина с основно бяло е въпрос на избор на собствениците. Дали за основната бяла светлина ще се иска допълнително заплащане вече е въпрос на маркетинг.
Цветните заливки на стени и колони на масата на младоженците, безспорно създават атмосфера. Насочените лъчи светлина могат да вдигнат всеки срамежлив гост на дансинга. Но помислете дали искате лицата на всички в продължение на 30 секунди да преминат през всички цветове на дъгата. Това ли е което си представяте като снимки и видео накрая. И така няколко часа. Затова точно е бялата светлина. Тя е основна и с нея човешката кожа изглежда нормално. Но когато е съобразена с останалото цветно осветление не го заглушава, а го балансира.
Ако все пак няма основно бяло, на помощ на сватбеният фотограф отново са светкавиците. Имайте предвид, че в зависимост от самото помещение-например височина на тавана и сила на цветното осветление резултатите са различни. Възможно е напълно “убиване “на цветният фон. А има и ситуации в които дори да не може да се използва ръчна светкавица. Когато интензитета на цветните осветителни тела е много силен се получава клип, още известен нато изгаряне. Получава се когато силата на определен цвят е извън динамичния обхват на матриците използвани в съвременните цифрови камери. Неспасяемо е. Допълнителна светлина, макар и бяла не би му помогнала с нищо.