Работа с ръчна светкавица.
Работа с ръчна светкавица. Имам и теми посветени на ръчните светкавици и стробизма. Тази статия е продължение на статията за работа с рефлектори и едно леко сравнение, което започнах в предишната стария. Една малка скоба – в конкретния случай светкавицата с която работим е една, поставена на стойка. Тоест нейното физическо място е навсякъде другаде, само не и върху фотоапарата.
Работа с ръчна светкавица
Отново времето. Всичко зависи от времето
Случвало ли ви се е да сте на терена за снимане малко по-рано. Да подготвите няколко броя светкавици. Да имате час за снимане. Когато моделите закъснеят с 30 мин, оставате само с една светкавица, когато закъснеят още с 15мин., вадите отражателя. Снимате за 15 минути сесия и тръгвате за следващото събитие по график. Това е решението. Или му теглите една звучна, дългосвитеща, възпитанието ми пречи да конкретизирам, товарите се в колата при осветлението и потегляте… И все пак си говорихме за времето.
Нужно ви е време да поставите синхронизаторите, да сложите светкавицата на стойката, съответно и да поставите светлинният модификатор, ако ползвате такъв. Да смените настройките на двата фотоапарата /ако работите сам сте с две тела/. Ако не се сещате за причината прочетете една серия статии за обективите. И да направите няколко тест кадъра за финните настройки на експозицията и светлината.
Цялата система-контролери, батерии, модификатори, стойки и светкавици-заема повече място в багажа от рефлектора. И се пренася по-трудно от него. Ако забравите едно нещо от тях например да заредите батериите, или резервни батерии, можете да останете без светлина. Когато работите със светкавици, не забравяйте за предварителната подготовка и проверка на техниката си.
Друг недостатък, който зависи от класа на светкавицата ви е прегряването. Издръжливостта на батериите. Трябва известен опит от ваша страна и страна на асистента ви. Мястото, разстоянието и ъгъла под който асистента държи светкавицата играе решаваща роля за крайният резултат.
Отново много хора на едно място и тесните пространства са предпоставка за трудна или почти невъзможна работа със светкавица, която не е върху фотоапарата ви.
Светкавиците възпроизвеждат светлина и могат да ви спасят в ситуации, където отражателите са напълно непотребна вещ. Допълнителната и понякога по-силна светлина от наличната играе решаваща роля за качеството на крайният продукт.
Работа в екип с видеооператор.
Бликовете на светкавиците пречат на видеозаснемането. Можете вече да си направите сами изводите за проблемите, които могат да възникнат при използването и на светкавици и на рефлектори. Но понякога отражателя може да е от полза за колегата с камерата.
Сватбено заснемане със светкавици или отражатели.
Мога смело да кажа, че използването на допълнително осветление е необходимо във сватбеното заснемане. Но понякога обстоятелствата, като налично време за работа или изключително тесни пространства го възпрепятстват.
Има една стара мъдрост – „Късмета се усмихва на подготвеният“. Направете място на осветлението в багажа си. Не знаете кога ще имате нужда от “ Усмивки…“. И като си говорим за спасяване в определени ситуации, помислете за преносим лед панел или „пръчка“ с лед осветление за фото и видеозаснемане.
Портфолио фото и видеозаснемане